vrijdag, september 28, 2007

Pakse 1

Hoi iedereen,
wij hebben onze eerste volledige dag in Pakse erop zitten. Gisterenmiddag zijn we hier aangekomen met een vlucht vanuit Luang Prabang (1u45 vliegen, van noord naar zuid). Gisterennamiddag hebben we dan wat rondgelopen in de stad, maar eigenlijk is hier geen bal te zien en te beleven. We hebben de tijd dan maar gebruikt om wat toertjes voor de volgende dagen te regelen.
Vandaag zijn we met onze nieuwste vriend, Mister Ko en zijn tuktuk (het meest gebruikte vervoermiddel hier na het brommerke), op pad geweest. De bestemming van de dag was Wat Phu, de meest belangrijke archeologische site van Laos, een voormalig centrum van de Khmer, die ons ook Angkor geschonken hebben. Dit was dus eigenlijk al een voorsmaakje van wat ons nog te wachten staat in Cambodja en ik moet zeggen, het beviel ons wel! 's Morgens een beetje regen, maar nauwelijks 10 minuten later klaarde de hemel op, en kregen we een vrij kleine maar toch mooie site te zien.
Morgenvroeg nemen we om 7u30 de bus naar Sipandon, een groep van zo'n 4000 eilandjes middenin de Mekong helemaal in het zuiden van Laos aan de grens met Cambodja. Daar slapen we dan 1 nachtje en overmorgen nemen we de bus in de omgekeerde richting. Maandag is het dan tijd voor ons laatste dagtripje hier en gaan we weer met Ko op pad voor een toertje in het Bolaven-plateau. Jullie weten dus al welke verhalen je volgende keer kan verwachten...
Ook in Pakse hebben we wel een leuk hotelletje gevonden, een hele grote kamer met hoge plafonds en geboende parketvloer in een oude villa. En we hebben er zelfs gratis een huisdier bijgekregen want gisteren trippelde er ineens een muisje in onze kamer rond. Vandaag bleek dat deze bezoeker onze sultana-koeken wel kon smaken...
Voor de rest alles dik in orde hier, wij genieten nog eventjes van het warme weer...

Tot de volgende!

Groetjes,

Tom en Annemie

Anoniem zei

Hoi kindjes wat een verhalen allemaal. Je zult weer heel wat te vertellen hebben. Hopelijk zijn de foto's even spectaculair. We kijken al uit naar de volgende. Blijf nog maar wat daar want hier regent het weeral vanaf deze nacht en nu nog steeds. Chauffage aan moeten zetten omdat het te koud werd. Verder alles hier prima. Wij tellen ook al af want hebben gisteren onze tickets gekregen. Dus...Nog een dikke knuffel en kussen

Wim, Raquel, Elin en Luca zei

Dag Tompie en Annemie,

Hier inderdaad nog altijd slecht weer. Vanavond gaan we onze eerste plaats nog eens verdedigen en hopelijk houden we de drie punten thuis.
Voor de rest niks speciaal. Niks gewonnen met euromilions ('t was 130 miljoen euro).
Onzen boek van de reis is besteld, ben benieuwd. Ook voor jullie foto's.

Groetjes Wim en raquel

Mark,Marleen, Laura & Lotte zei

Haha, vandaag schijnt hier dus wel de zon :-). Wim heeft blijkbaar gewonnen. Laura vertrekt morgen met klein hartje op bosklassen,naar de activiteiten ginder kijkt ze wel uit. Voor de rest is hier alles gewoon, maw werken, huishouden, sporten, en carcassonne, kolonisten, puerto rico !! Nog veel plezier ginder, want het ziet er weer tof uit aan jullie verhaal te lezen. Knuffels

Wim, Raquel, Elin en Luca zei

Dag Tom en Annemie,

Het is inderdaad gelukt, 15 op 15. Wel onze minste match maar de puntjes zijn er toch maar. Gisteren een fietstoerke gaan doen met ons mama en de Jef. Vandaag veel regen.
Ik kijk uit naar jullie volgende berichtje.