donderdag, december 11, 2008

Isla de Ometepe

Hallo iedereen!
Hier zijn we nog eens... Deze keer vanop het Isla de Ometepe, het grootste eiland ter wereld in een zoetwatermeer. We hebben hier nu drie nachtjes geslapen en ondertussen onze eerste vulkaan beklommen.
Slapen deden we in de Finca El Zopilote, een ecologische en organische boerderij, waar ook de "sigaretten" van de meeste andere gasten nogal organisch van aard waren ;-)
Het was een redelijk alternatieve bedoening, maar iedereen was wel vriendelijk. We sliepen in een soort hut (nog het sjiekste van alle slaapplaatsen op de boerderij, want je kon ook een simpele hangmat treffen...). De "Japanse douches" waren gewoon wat hogere kraantjes tussen strategisch geplaatste hoge planten. Ook het toilet was organisch (vanzelfsprekend) en vannacht hebben we gemerkt dat er nog een gast sliep in onze hut, en wat voor een: de matador de caballos, een redelijk harige, keigrote spin, waarvan Tom overtuigd was dat het een tarantula was. Gezellig! We werkten ze buiten met een bezem via een kier onder de deur, maar ze kwam onmiddellijk via een spleet tussen het dak en de muur terug binnengetrippeld. Handig, zo'n niet-afsluitbare hut in de jungle. Vanmorgen zat ze gezellig in een hoekje bij onze schoenen... Soit, ze zou niet gevaarlijk zijn voor mensen, wel voor paarden (hoorden we vanmorgen), vandaar de naam. We hebben dus deze nacht niet geweldig goed geslapen, maar het wel overleefd ;-)
Eergisteren hebben we de vulkaan "Maderas" beklommen (1371m, vertrekkende vanaf ongeveer 70m). Spijtig genoeg zaten we al heel snel in de mist en de wolken, en was de hele trip een natte bedoening. We konden op de top dus ook maar een klein stukje van het kratermeer zien. Jammer!
Gisteren gewoon een dagje gerelaxed op de "finca" (boerderij), kleren gewassen, boekje gelezen, ...
Vanmorgen namen we afscheid van Veerle en Steven, en de bus naar Altagracia, een ander dorpje op het eiland, waar we nu wachten op een ferry naar San Carlos, in het ZO van het land, nabij de grens met Costa Rica. Weer een nachtje van weinig slaap, want de boot vertrekt vanavond rond 18u en de tocht (een Odyssee volgens onze footprint reisgids, dat belooft) zal zo'n 11uren duren.
Vanuit San Carlos plannen we morgenvroeg meteen de boot te nemen over de Rio San Juan, tot in El Castillo, waar we hopelijk goed zullen toekomen en overnachten. Van daaruit meer nieuws!
Tot binnenkort!
Annemie en Tom

ma zei

Hallo Annemie en Tom.
Het is daar echt wel back to basic precies.Zo te lezen is de natuur er prachtig en heb je die minder goede nacht MET SPIN er wel voor over hé.Hopelijk slapen jullie op de boot wat beter.
Het is leuk jullie belevenissen te kunnen volgen.
Van hier is er geen bijzonder nieuws te melden. Jules en Louise slapen hier want ons Christine heeft de nacht en Koen moet morgen (zaterdag uitzonderlijk ook werken)Het wordt hier dus een druk speelweekend.
Een dikke knuffel van Jules, Louise,ma en pa

Anoniem zei

Hoi Tom en Annemie. Zo te horen wel al wat beleefd. Zo'n spin zou ik toch ook liever niet in mijn omgeving hebben want slapen doe je dan toch niet gerust. Hopelijk kunnen jullie op de boot wat zien en klopt alles volgens plan. Spijtig van die krater want dat is wel de moeite. We kijken al uit naar jullie volgende bericht. Hier de kerstboom gezet en verder alles rustig. Geniet maar en tot de volgende keer.

Hey T&A, ziet er weer een ongelooflijk avontuurke uit ginderachter! Wilde toch efkes laten weten dat de Beren hun 2de opeenvolgende overwinning behaald hebben; nu op het veld van de Cercle! Doelpunten van Mac Donald & Haroun. Terwijl jullie ginder weer een geweldig reiske hebben, blijft den Beerschot het hier onder de Jos vrijd goed doen.... Blijf dus nog maar efkes ginder!